Cyberpunk 2077 – první dojmy a gameplay PS4 verze

Po mnoha letech a odkladech včera oficiálně vyšla očekávaná hra Cyberpunk 2077, která by se dala charakterizovat ponejvíce asi jako akční RPG v otevřeném světě. Pojďme se podívat na první krůčky na konzolové verzi pro PS4, ať už jde o tvorbu postavy, prvky hratelnosti nebo tolik omílané bugy.

Nelze se ani divit, že po takové extrémní mediální masáži se ohlasy na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED šíří rychlostí blesku ze všech stran „těch internetů“ a ještě dlouho budou. A i my bychom rádi shrnuli první „štrejchnutí“ z dění v Night City v článku. (pozn. hráno na PS4 Slim)


Výběr a tvorba postavy


Na úvod si vyberete, z jaké sociální sféry vaše postava pochází. Každá kasta má odlišný začátek hry, nicméně brzy se vše spojí do totožného intra a startu hry. Váš původ postavy tak spíše ovlivní některé dialogové možnosti v rámci rozhovorů.

Tvorba postavy je více méně standard. Možnosti samozřejmě odpovídají charakteristice kyber a punkového světa, takže fanoušci šílených střihů, barviček, tetovaček si přijdou na své. Poměrně bizarní mi přijde možnost volby velikosti penisu či ňader a jsem zvědav, jestli toto bude mít vliv a využiju toho.


Bugy a technické nedostatky?


Hra se potýká s relativně velkou dávkou technických chyb a bugů hned od samého začátku. Ať už se jedná o nabourání vozu, který nehodlá vyjet z textury, vteřinové záseky při jízdě ve voze, jemné máznutí, dá se toho najít poměrně dost. Na druhou stranu je třeba být objektivní a přistupovat k věci s trochou nadhledu. V první řadě se jedná o konzolovou verzi pro PlayStation 4. Máme tady tedy nejnovější hru, kterou rozběhnete na několik let starém hardwaru na velmi slušné úrovni. Drtivá většina bugů vás neomezuje ve hře nebo splnění mise. Vizuál je méně detailní, někdo by řekl až ošklivý, ale pokud jste standardně zvyklí hrát na PS4 nebo PS4 Pro, vzhledem k parametrům hra stále vypadá obstojně a netrpí nedostatkem atmosféry a toho správného Deus Ex feelingu.

Jasně, jsme tolerantní, nejnovější generaci konzolí nemáme a pracujeme (v tomto případě hrajeme) na tom, co je. Přesto však nelze poskytnou vývojářům 100% odpustky. Hra Cyberpunk 2077 pro verzi PS4 zkraje během jednoho rozhovoru naprosto spadla – chyba, modrá obrazovka, konec. Však to znáte. Možná se jí nelíbilo, že jsem moc šťoural a vyptával se na vedlejší okolnosti a chtěl vystoupit během jízdy z vozu (ve skutečnosti nechtěl, ale když můžu, tak to zkusím…). Bylo to o to mrzutější, že dialog byl poměrně dlouhý a nešel přeskočit. Místy zlobí také doskakování českých titulků, jednou dokonce hláška zůstala trčet na obrazovce několik minut. Už jsem si na ni pomalu zvykal, takže nevím, kdy zmizela.

Chyby jsou, zanedbatelné i zásadnější. Stále je však potřeba mít na mysli, na jakém zařízení hrajete, případně jakou máte PC konfiguraci. Od PS4 nelze čekat technicko-vizuální zázraky, ale padání celé hry jsem si taky neobjednal. Nutno podotknout, že následujících x hodin už k žádné chybě nedošlo a zastarávající generace se s obří náloží obsahu a možnostmi vypořádává velmi obstojně.


Gameplay možnosti – všechny prudím, nebo tiše zkoumám


Abychom naše první ohlédnutí zakončili na veselejší notičky, pochválím možnosti gameplay a styl, jakým můžete plnit jednotlivé mise. Předně – nesnáším rozlehlé mapy zasypané ikonkami toho a onoho a je fakt, že v Cyberpunku se s aktivitami roztrhl pytel. Nicméně nabízí úhledné uspořádání ve formě deníku s vedlejšími a hlavními misemi, takže mé potřebě hierarchizace bylo učiněno zadost. Přístupy k misím jsou rozličné. Ten samý kšeft lze plnit tak, že otravuju lidi tak dlouho, dokud některé z nich nenaštvu a nevyvolám potyčku, nebo můžu skenovat okolí a najít pomoc, případně bývalého člena svého klanu (tady se uplatňuje moje výchozí volba), či se můžu hacknout do místnosti s počítači a osobu najít skrze kamerové systémy. No prostě herní lahoda. Brzy přineseme další cyberpunkový herní deníček. Těšte se!