Bestiář je spíše nežli výpisem charakteristik daného druhu, návod pro hráče z nejedné skupiny, jenž se táže.. Jak toho bosse, na kterém jsem již několikátou hodinu, zabít? Vše si rozebereme do detailů a možná i s nějakým tím lore.
Drakovití: Úvod
Pořádného šlechtu žeroucího šupinatce v Zaklínači nenajdete a i kdyby, tak Geraltovi by se do jeho zabíjení dvakrát nechtělo. Tedy pokud by ho k tomu nedonutily okolnosti jako u Saskie v druhém díle či dříve u *slepičáka alias. Villentretenmertha aka. Zlatého draka.
Naproti tomu bude muset zaseknout celou řadu vidlohonů, wyvern, Bazi a jiných lišků. Situace, kdy na ně narazíte značně pod doporučeným level, se prostě stávají, a tak se hodí vědět, jak nepodstoupit nedobrovolnou plastickou operací ostrou hranou křídla.
Přesto však stojí draci jako takoví za nemalou zmínku, navzdory jejich absenci ve hrách. Věděli jste, že zde existují draci kamení, co nejsou schopni létat a podobají se spíše šarleji z Vína a krve? Ne?
Po pořadě tedy:
Zelení
Jsou nejmenší a navzdory jménu ani jejich barvy úplně neodpovídají normám. Jsou totiž povětšinou spíše šedí či hnědí. Mezi jejich zbraně mimo drápů a čelistí patří také kyselina či oheň, jenž někteří chrlí.
Červení
Vyskytují se v horských slujích (například v Keadwenu). Přehlédnout je, ale jde při blízkém setkání jen těžko a to kvůli jejich délce patnácti metrů. Jejich dech je schopen tavit železo, což odpovídá 1 538+ stupňům Celsia.
Černí
Žijí v bažinách a jejich tmavá zbarvení slouží jakožto kamufláž pro splynutí s prostředím. Zároveň však jejich šupiny jsou značně odolnější než u ostatních druhů a to až do bodu zdánlivé nezničitelnosti. Mimo délky deseti metrů vás zaskočí i kyselinou a plynem, jenž vylučují. Ten má údajně být velice podobný Yperitu, zbroj vám tedy bude zcela k ničemu.
Bílí
Velice podobní svým černý protějškům s tím rozdílem, že žijí v chladných oblastech a zbraní jim je schopnost mrazit oponenty.
Kamení
Hojně lovený druh, jenž doplatil na svou váhu a neschopnost se vznášet. Velikost je +/- pět metrů délky a disponují pouze pancířem ničím víc.. Kosti tohoto druh jsou žádanou trofejí či magickým artefaktem.
Zlatý
Vždy existuje pouze jeden. Těžko říci, zda se vůbec jedná o draka či magickou bytost, případně genetickou hříčku. Disponuje inteligencí a sebeuvědoměním, stejně tak schopností se měnit na člověka. V Zerikánii je uctívaný téměř jako božstvo a to nad všemi ostatními druhy. Dokonce i jméno této země je odvozeno dle něj (Zerrikanterment). Délkou dosahuje dvaceti metrů a umí chrlit oheň.
Ostatní drakovití:
Nejsnadněji je lze popsat jakožto Ikea variaci jejich protějšků. Velikostí se jim nemohou rovnat, to samé platí pro pancíř a chrlení všemožných substancí. Zaklínači je proto bez problémů loví jako běžnou škodnou, které jisto jistě vyhynutí v brzké době nehrozí.
Kurolišek
bazilišek
Wyverna
Vidlohon
Praktická část:
Casual
Pokud nevěříte příliš svým šermířským schopnostem, či jen neradi uhýbáte (což by vědmák měl), jistě se zásobte lektvary. Mimo všehospásného Quenu, co ochrání před bodlinatým ohonem, se jistě bude hodit i zlatá žluva (neutralizuje žíravinu) a petardy na omráčení.
Tryhard
Baziliškovi se nesmíte dívat do očí. To ví i malé dítě! Zde se mu do nich však nejen podívejte, ale ještě ho ideálně po té palici řádně majzněte trochou toho kovu. Když jste hluboce pod levelem/bez lektvarů a zabíjíte křiklouna (Kurolišek, ale pravidla platí), musíte jednat co nejrychleji, jinak vás utáhne na čas. Ideální nízkorozpočtová kombinace je Jedlík (bonus léčení z poživatin na dvacet minut), sebeovládaní (přemění váš adrenalin na body pro užití schopností, lze tak mít neustále Quen, který zastavuje krvácení, co tento druh neustála způsobuje a zároveň užít Aard.) a smysly (vyšší síla znamení a poškození). Pak na něj naběhněte a usekejte ho. Nestačí vám tak vzlétnout a vzpamatovat se natolik, aby vás zdevastoval svým vřískotem (na blízko asi nejsmrtelnější útok). Když potřebujete uskočit, tak u šupinatců zásadně nemetejte kotouly a zcela zapomeňte na boky. Mají totiž pomatené hitboxy a zásah, kterému by jste se měli vyhnout, vás ošklivě zraní. Pokud skočíte dozadu, křídlo vámi projde skrz bez uděleného poškození.
Máte ještě nějaký nápad? Přejete si článek rozšířit o konkrétní příběhy, kde se vyskytují a to jak z povídek tak hry? Nebojte se ozvat a na poptávku rádi odpovíme.