Před pár dny jsme vám představili velmi zajímavou hru, od tvůrce Petera Jurkovského. V té se v roli legendárního slovenského zbojníka Jura Jánošíka vydáváte na cestu po slovenských hradech a získáváte suroviny. Zeptali jsme se vývojáře na několik otázek, kterými nám přiblížil svoji hru.
Jaké RPG prvky do hry chystáš? Zatím je tam doplňování zdraví a schopnosti hlavního hrdiny. Bude mít Juraj nějaký strom dovedností a zkušenostní body nebo půjde jen o jednoduché odemykání několika schopností?
V hre bude v podstate ta najjednoduchšia forma RPG prvkov vo forme zlepšovania zručností postavy (zdravie, výdrž, sila útoku a rýchlosť) pomocou rozdelenia získaných bodov. Nebude sa však jednať o klasické “experience points“, ale o body, ktoré vie hráč získať, keď sa mu podarí založiť ďalší zbojnícky tábor. Na jeho založenie bude potrebné v leveloch nazbierať určitý počet “zdrojov“ ako mince, jedlo, vodu, dôležité dokumenty a oslobodených zbojníkov.
Bude mít hra příběh nebo jiný formát vyprávění, abys hráčům přiblížil hlavního hrdinu nebo to bude jen na motivy jeho legendy?
V intre na začiatku hry hráčov oboznámim s historickými faktami, predstavím im postavu Juraja Jánošíka a dozvedia sa dôvod, prečo sa Juro rozhodne vydať na dobrodružstvo po slovenských hradoch. V samotných leveloch sa už príbeh v podstate nijak nevyskytuje. Výjimkou je posledný level kde sa príbeh ukončí vo forme krátkeho outra.
Budou hrady mít reálnou podobu i ve hře? Samozřejmě v rámci low-poly grafiky. Bude prostředí a rozvržení jednotlivých hradů odpovídat skutečnosti?
Hrady som modeloval podľa stiahnutých pôdorysov, čiže z tohto pohľadu budú mať reálne rozloženie. Avšak hra je v low-poly štýle a viac menej aj bez textúr, čiže netreba mať veľké očakávania, že by tie hrady vyzerali nejako reálne, čo vlastne ani nebolo mojím cieľom. Prostredie okolo hradov realite nemôže zodpovedať kvôli level designu, no snažil som sa napr. zachovať aspoň to, aby daný level obsahoval rieku, ak sa pri danom hrade v realite rieka naozaj nachádza. Ešte by som spomenul, že na spustenie levelov sa v hre nachádza aj “mini krajinka Slovenska“, po ktorej sa vie hráč voľne pohybovať a na nej umiestenie hradov zodpovedá realite.
Juro Jánošík není tvoje první hra s touto postavou. Čím tě tento zbojník tak zaujal?
Byť indie herným vývojárom je krásna vec, v podstate pre mňa splnený sen. Má to však jeden háčik. A to, že ste len kvapka v mori iných hier na Steame a iných platformách. Je to boj o viditeľnosť vašej hry a keď nemáte financie na jej propagovanie, je len malá pravdepodobnosť, že si vás všimne väčší počet ľudí. Čiže aj z tohto dôvodu som sa pri mojej predchádzajúcej hre (The Legend of Janosik) snažil vybrať takú tému, ktorá by niečím zaujala a pritiahla čo najviac ľudí. Čo sa mi myslím podarilo, keďže hra mala cez 45 000 stiahnutí a na Slovensku aj mediálny záujem. Samozrejme ďalším dôvodom bola aj možnosť aspoň trochu spropagovať slovenskú kultúru (historické fakty alebo mýty o Jánošíkovi, čičmianské ornamenty, hudba s fujarou atď). Pri druhej hre, ktorá je teraz vo vývoji, som už nad výberom témy ani vlastne neuvažoval a prišlo mi to ako samozrejmosť, že v téme budem pokračovať a zmením len platformu a žáner hry.
Už víš, kdy bude hra k dispozici na Steamu? Zatím je všude napsaný jen rok 2021. Můžeš nám prozradit něco bližšího?
Hra má svoju stránku na Steame už dlhší čas a ľudia si ju teda môžu pridať do wishlistu. Termín vydania hry neviem ani ja, keďže hra je ešte stále vo vývoji a popri full-time práci a dieťati to ide pomaly a vývoj sa dosť naťahuje. No určite to bude tento rok.