V druhé díle vývojářského deníčku opět nahlédneme pod pokličku tvorby této očekávané „mlátičko-chodičky“. Tvůrci se vyjadřují například k designu úrovní nebo herním módům.
Na tvůrcích je vidět, že ke hře, respektive ke značce TMNT mají i osobní vztah. Kromě nostalgických vzpomínek stojí za zmínku některé informace, které ve videu zmiňují. Především se snaží o jakýsi mix hratelnosti původní TMNT hry a moderních gameplay mechanik. Zkušení hráči nebo tradiční fanoušci želv ninja ocení prosté naskočení do hry, procházení levelů jeden za druhým a jakmile dojdou životy, je konec. To je ideální třeba pro hraní s přáteli na pizza párty (a kdo to ostatním bude kazit, tak platí…). Hráči si budou moci zvolit Story Mode, kdy jsou jednotlivé levely rozvržené po mapě a postupně je odemykáte, případně hrajete znovu a plníte výzvy navíc.
Důraz je kladen také na jednotlivé postavy a jejich rozdílné atributy. Vývojáři říkají, že chtěli jít o něco dál než jen zvýšit rychlost pohybu na úkor síly a obráceně. Také proto jsou rádi, že se ve hře vyskytují postavy April a mistra Třísky, které by měly být výrazně odlišné od stylu boje želváků. Ve hře se objeví i široká škála vedlejších postav a padouchů s nostalgickým vzhledem z populárního seriálu (přes 20 různých bossů) a spousta dalších překvapení a referencí pro fanoušky.