Vývojáři z Housemarque dlouhé týdny sbírali postřehy a zpětnou vazbu od hráčů a na základě toho se rozhodli vydat aktualizaci, kterou už si mohou hráči stáhnout a těšit se z novinek.
Jednou z hlavních funkcí, který update 2.0 přináší, je pozastavení rozběhnutého cyklu. Nyní můžete aktuální run pozastavit a pokračovat později i po ukončení hry, resp. vypnutí konzole. Tvůrci však současně uvádějí, že se rozhodně nejedná o funkci uložení hry nebo nějakou obdobu. Toto pozastavení vám slouží jen na jedno použití – typicky právě na pokračování po opětovném zapnutí konzole – a jakmile budete pokračovat v hře, tento bod je odstraněn a nelze ho znovu použít. Tento bod není možno vytvořit během bitvy s bossy, filmečků nebo herních sekvencí z pohledu první osoby. Housemarque říkají, že „v Returnalu existují určité okamžiky, které si nejlépe užijete plynule a jedině tak zůstanou zamýšlenou výzvou.“
Tato funkce je navržena především pro zvýšení pohodlí hráčů, kteří hrají Returnal třeba ne v tak dlouhých časových intervalech. Až příště budete hluboko v útrobách Atroposu a přijde k vám kurýr s pizzou, můžete cyklus pozastavit, klidně otevřít dveře a ke hře se vrátit po večeři.
Další funkcí je přidání Foto režimu, kterou si komunita také velmi přála. Seleninu cestu po Atroposu nyní můžete dokumentovat a pochlubit se ostatním skvostnými snímky. Kdykoli během hry (vyjma některých případů) můžete pozastavit hru a vstoupit do Foto režimu, který vám dá plnou kontrolu nad kamerou, abyste našli ideální úhel a kompozici. Pomocí sociálních funkcí na PS5 pak své výtvory můžete sdílet.