Málokdo by v dnešní době neznal sérii Wolfenstein publikovanou Bethesda Softworks. Tuto protinacistickou mánii odstartovaly první dva díly Castle Wolfenstein (1981) a Beyond Castle Wolfenstein (1984). Nejvíce utkvěl v naší paměti však díl třetí- Wolfenstein 3D (1992).
S pouze dvouletým odstupem od posledního Wolfenstein: The New Colossus, který sklidil velmi pozitivní ohlasy, v průměru 8,5/10 bodů, přichází vývojáři z Machine Games a Arkane Studios s Wolfenstein: Youngblood.
Jablko nepadlo daleko od stromu
Jak již z názvu můžeme vyčíst, William ,,B.J.” Blazkowicz, hlavní protagonista celého franchies, z nám neznámých důvodů zmizí ze scény. Jak už to tak bývá, jeho nezbedné dcery Jessica a Sophie se vydají po otcových stopách a rozhodnou se jej hledat. Příběh nás zavede do prostředí Paříže v 80.letech, tedy 20 let po již zmiňovaném Wolfenstein: The New Colossus. V porovnání s ostatními díly však co se příběhu týče působí tento poněkud suše. Člověk si k hlavním postavám nevytvoří citové pouto a hra se tímto stává nezáživnou a nikterak hráče neobohacuje.
Herní doba
Ta je oproti předchozím dílům opravdu rekordně dlouhá. Z původních průměrných 10 hodin se dostaneme až na 25-30 hodin hraní.
Ve dvou jde všechno lépe
Naprostou novinkou je zde možnost kooperace. Oceňujeme možnost využití tzv. Buddy pass, kdy vám stačí, aby jeden z vašich přátel vlastnil plnou verzi hry a vy se stáváte jeho parťákem bez sebemenšího placení. Kooperační systém však místy pokulhává, pokud je vaším partnerem umělá inteligence. Chová se extrémně neochotně, zmateně a nelogicky.
No pain, no gain
Co nám přijde poněkud nešťastné je vervomocné vkládání všemožných RPG prvků vyloženě na sílu. Ať už jde o zobrazování kolonky s životy nad protivníkem (jak jsme již mohli vidět kupříkladu u Far Cry: New Down) či potřeba neustále expit, jelikož na dané mise nemáte dostatečný level. Nutí vás tak neustále plnit vedlejší úkoly, které jsou všechny založeny na stejném principu ,,běž a přines“.
Škatulata hejbejte se
Nabídka zbraní zde není nikterak pestrá a po chvíli vám boj přijde čistě jako automatická záležitost, kterou si značně neužijete. Máte také možnost využít speciální schopnosti narážet do nepřátel či se na určitou dobu zneviditelnit. Obě však při průchodu hrou nebyly častokrát využívané a přijdou nám tedy jako poměrně zbytečné. Otravné je také neustálé respawnování nepřátel při průchodu další lokací. Jdou také mnohem obtížněji zneškodnit, což může být chvílemi pro hráče opravdu frustrující. Musíte se tak neustále přemisťovat a útočit různými typy zbraní, které jsou vhodné na daného nepřítele.
Hra je dostupná na XONE, PC, PS4 a Nintendo Switch. Za nás však hru můžeme doporučit maximálně pro občasné pobavení se s kamarády při mozek nezatěžující střílečce.